Vps چیست ؟

What-is-Vps  -   Vps

درواقع انتخاب نوع سرور یا فضای نگهداری یک سایت بر بستر اینترنت، همواره از دغدغه های مورد توجه صاحبین مشاغل در شروع کسب و کارشان است. برخی انواع هاست اشتراکی را به شما پیشنهاد می دهند و برخی دیگر از مزایای داشتن انواع سرور مجازی برایتان صحبت می کنند.

اما این نوع سرورها دقیقا چطور عمل می کنند؟ برای چه کسب وکارهایی مناسب هستند؟ و مزایای استفاده از آنها و به طور دقیق تر، کاربردشان چیست؟ در این مطلب به تمامی این سوالات پاسخ داده می شود تا به شما کمک کند انتخاب بهتری بر اساس نوع نیاز و شرایط خود داشته باشید و از خسارات پیش رو که از یک انتخاب نادرست ناشی می شود، تا حدود زیادی جلوگیری به عمل آورید.

سرور مجازی یا Vps چیست؟

Vps مخفف عبارت سرور خصوصی مجازی است و در واقع بخشی از یک سرور اختصاصی بزرگتر است که منابع آن به طور کامل در اختیار یک کاربر قرار داده می شود. این نوع سرور به دلیل اختصاص منابع بیشتر و قدرتمندتر به کاربر، راه حل نهایی برطرف کردن مشکلات میزبانی وبسایت ها و اپلیکیشن ها است. در یک هاست اشتراکی تمامی منابع سرور به صورت مشترک بین کاربران وجود دارد و درصورتی که یکی از کاربران از این منابع بیشتر استفاده کند، بر عملکرد سایر کاربران تاثیر گذاشته و آن را کاهش خواهد داد. اما با خرید سرور مجازی این مشکل با تخصیص فضای جداگانه و مشخص به هر کاربر حل شده است. اما انواع مدل های Vps چیست؟

انواع سرور مجازی

انواع سرور های مجازی بر اساس فاکتور های مختلفی دسته بندی می شوند. یکی از این فاکتورها، نوع سیستم عامل مورد استفاده در این سرورها است. در ادامه انواع سرور مجازی را برشمرده و یک مورد از آن را به اختصار توضیح می دهیم.

  1. سرور های مجازی لینوکس
  2. سرور های مجازی ویندوز
  3.  سرور های مجازی میکروتیک        

سرور مجازی ویندوز چیست؟

یکی از پرکاربردترین نوع سرورهای مجازی، سرور ویندوز است. دسترسی به منابع این سرور با استفاده از سیستم عامل ویندوز میسر شده است و کار با آن نسبت به انواع دیگر بسیار ساده تر است. محیط ویندوز برای همه ما محیطی آشنا است و به خاطر همین رابط گرافیکی آشنا، این نوع سرور بیشترین میزان تقاضا را دارد. این سرور برای پشتیبانی از سایت هایی که با زبان برنامه نویسی مایکروسافتی نظیر Asp.Net نوشته شده باشند، بسیار مناسب بوده و انواع اپلیکیشن های مورد نیاز بر روی آن قابل اجرا است.
یک فاکتور دیگر برای دسته بندی انواع این سرور ها، فاکتور مکان قرارگیری آن ها است.

کسب و کارهای مختلف بسته به نوع نیاز خود می توانند سروری داخلی یا خارجی تهیه کنند. اما تفاوت سرورهای خارجی با داخلی Vps چیست؟ هرکدام از این سرویس ها دارای ویژگی های مختص به خود هستند و در مواردی نسبت به نوع دیگر برتری دارند. سرورهای داخلی قیمت مناسب تری داشته و برای سایت هایی با بازدیدگنندگان ایرانی مناسب تر هستند. اما کاربرد سرور مجازی چیست؟ چه کسب و کارهایی باید به فکر تهیه این نوع سرور برای خود باشند؟ در ادامه به این موضوع پرداخته و انواع مشاغلی که به این سرویس احتیاج دارند را بررسی خواهیم کرد.

مزایای Vps چیست؟

کاربرد سرور مجازی یا Vps چیست؟
سرور های مجازی کاربردهای فراوانی دارند و افراد زیادی از این سرویس برای نگهداری سایت یا اپلیکیشن خود در دنیای اینترنت استفاده می کنند.

• منابع بیشتر سرور

کاربرد سرور مجازی برای بسیاری از وبسایت ها، مستقیما به میزان منابع مورد نیاز آن ها مربوط می شود. یک سایت اینترنتی بعد از کسب موفقیت نسبی و جذب مخاطبان، دچار کمبود منابع و محدودیت زیادی می شود. این کمبود منابع در سیستم های هاست اشتراکی منجر به قطع دسترسی کاربران به وبسایت شده و به معنای وارد آمدن خسارت به سایت خواهد بود. یکی از بزرگترین مشتریان سرور های مجازی، فروشگاه های آنلاین هستند.

یک فروشگاه آنلاین درصورت استفاده از هاست اشتراکی، دیر یا زود به مشکل محدودیت منابع برمی خورد و اگر هرچه زودتر در جهت رفع این مشکل اقدام نکند، مشتریان زیادی را از دست خواهد داد. وبسایت های اشتراک گذاری داده و هاستینگ نیز از دیگر مشتریان سرویس های مجازی هستند.

• سرویس دهی باکیفیت به بازدیدگنندگان خارجی

اما کاربردهای دیگر vps چیست؟ یک کاربرد مهم دیگر برای وبسایت هایی است که بازدیدکنندگان خارجی دارند. از مهم ترین فاکتور های سئو و رتبه بندی سایت ها، فاصله بین سرور و بازدیدکنندگان است. از این جهت سرور های مجازی خارج از کشور با کم کردن این فاصله، برای سایت هایی با بازدیدکنندگان خارجی بسیار مفید خواهند بود و رتبه بهتری را برای آن ها کسب خواهند کرد. توسعه دهندگان اپلیکیشن یا وبسایت هایی با مشتریان خارجی، برای ارائه خدمات بهتر و سریعتر نیاز به خرید سرور مجازی دارند.

• مخفی کردن آیپی و امکان فعالیت در کشورهای دیگر

بسیاری از افرادی که با شرکت های بزرگ خارجی و یا سازمان های مالی در ارتباط هستند، بنا بر قوانین بین-المللی فعلی امکان فعالیت از آیپی های داخل کشور را ندارند. برای مثال بسیاری از تریدرها و افرادی که به معاملات مالی خارجی مشغول هستند، باید از یک آیپی غیر از آیپی های ایران به کارگزاری یا بانک مربوطه متصل شوند. با خرید سرور مجازی خارجی این مشکل قابل حل خواهد بود. برای این کاربران مهمترین مزیت Vps چیست؟ حفظ اطلاعات حساس و امکان مخفی کردن آیپی اصلی!

ویژگی های سرویس vps چیست؟

  • سخت افزار قدرتمند اختصاصی
  • ترافیک ماهیانه بالا و پهنای باند نامحدود
  • هارد پرسرعت SSD
  • آیپی اختصاصی و ثابت
  • قابلیت مدیریت سرور و راه اندازی مجدد
  • قابلیت ارتقای سرور پس از خرید سرور مجازی

اگر نیاز به خدمات شبکه دارید با کارشناسان آرسین سافت در ارتباط باشید.
جمع بندی
در این مطلب سعی شد به پرسش پرتکرار وی پی اس چیست پاسخ داده شده و کاربردهای آن مورد بررسی قرار بگیرد. اما اگر صاحب وبسایت با ترافیک بالا هستید و یا به یک فضای اختصاصی برای اجرای اپلیکیشن های خود نیاز دارید بهتر است هرچه زودتر هاست خود را ارتقا داده و از ضرر های احتمالی در آینده جلوگیری کنید. اگر هنوز سوالی در این زمینه دارید آن را به صورت کامنت زیر همین پست برای ما ارسال کنید. در صورت نیاز به مشاوره نیز می توانید از مشاورین ما کمک گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.